2 de febr. 2013

Salvem la Pineda d'en Gori


A continuació trobareu les darreres al·legacions presentades per l'ANG. Unes al·legacions treballades conjutament amb Arítjol-Salvem el Crit i Acampada Palamós 15M.

 

AL·LEGACIONS PROJECTE D'URBANITZACIÓ PAU 10 "PINEDA D'EN GORI"


L'Associació de Naturalistes de Girona, compareix davant del projecte d’urbanització PAU 10 “Pineda d’en Gori”, i

EXPOSA:

- La Pineda d'en Gori i l'espai protegit com a Bé Cultural del Departament de Cultura de Cala S'Alguer, són a l'actualitat el límit meridional del Pla d'Espais d'Interès Natural (PEIN) de Paratge de Castell. Travessa la Pineda d'en Gori el Camí de Ronda que comença a la propera platja de la Fosca a tocar del Castell de Sant Esteve. La Pineda d'en Gori és el primer espai no urbanitzat, fora de les antigues barraques de pescadors, de tot un recorregut natural i paisatgístic que suposa un bé públic i comunitari tant des del punt de vista de la sostenibilitat del territori, com des del punt de vista econòmic. Donat que l'espai que ocupa és considerat com un dels racons que han estat capaços de conservar l'equilibri entre la humanització i la conservació territorial en el seu estat natural.

- L'aprovació del POUM de Palamós i la posterior PAU 10 significarà la edificació de tres blocs i 72 apartaments en aquesta zona, i la pavimentació d'una part de l'accés pel trànsit rodat a l'espai de la Pineda d'en Gori.

Davant d’aquest projecte, l’Associació Naturalistes formula les següents al·legacions:

1.- Cal prevenir un accés desmesurat de vehicles a la zona de la Pineda d’en Gori i en particular que aquests puguin ser estacionats a la zona boscosa. Per això, es considera necessari prohibir l’estacionament al vial, instal·lar tanques o pilones perimetrals que impedeixin l’accés dels vehicles a la pineda i habilitar un espai d’aparcament a una zona precedent al nou vial i fora de l’àmbit del BCIN. El projecte hauria de ser modificat per preveure aquesta àrea alternativa d’aparcament i que pogués ser usada de forma regulada en èpoques de gran afluència.

2.- Tot i aprovat, el PAU Pineda d’en Gori és un exemple clar d'un model insostenible de desenvolupament urbà. A l’article 3 de la llei 2/2002, de 14 de març diu en el capítol II (Principis generals de l'actuació urbanística), s’indica: "El desenvolupament urbanístic sostenible es defineix com la utilització racional del territori i el medi ambient i comporta conjuminar les necessitats de creixement amb la preservació dels recursos naturals”. Tenint en compte el parc d'habitatges construïts i desocupats que actualment ja hi ha a Palamós, és un ús irracional del territori, destinar una part d'un BCIN a l'edificació de blocs de pisos per a 72 habitatges quan tot el sector de la construcció està en crisi amb desenes d'àrees residencials abandonades després de les obres bàsiques d'urbanització (anivellament, pavimentació de carrers, enllumenat, etc.) i milers d'habitatges buits a tot el territori. Segons el Pla d'Habitatge de Palamós 2011-2016 al municipi hi ha un 14% d'habitatges buits,  és a dir a l'entorn de 900 vivendes sense residents. No hi ha cap justificació demogràfica ni urbanística per dur a terme el PAU de la Pineda d'en Gori.

En conseqüència, i per tot el que aquí s'exposa fins ara,

SOL·LICITA

1.- Que tingueu per rebut aquest escrit, en temps i en forma, i el tingueu per comparegut i part en el tràmit d'informació pública del Projecte d'Urbanització PAU 10 de la Pineda d'en Gori, publicat el 3 de gener de 2013.

2.- Que es desestimi el projecte per suposar una despesa econòmica i un ús irracional del territori, sense cap justificació demogràfica ni urbanística. I, en el seu defecte, s'incorporin les modificacions més amunt exposades.

3.- Finalment, demanem que, segons la llei 27/2006, de 18 de juliol, mitjançant la qual es regulen els drets d’accés a la informació, de participació pública i d’accés a la justícia en matèria de medi ambient (incorpora les Directives 2003/4/CE i 2003/35/CE); i acollint-nos als articles 16, 18, 22 i 23 de la present llei; se’ns mantingui informats de propers tràmits relacionats amb el present projecte.

Girona, 1 de febrer de 2013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada